1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer
Помилка
  • JUser::_load: неможливо завантажити користувача з id: 631

 Пам’ятка батькам та вчителям
по формуванню здорового способу життя дітей
Щоб зберегти ФІЗИЧНЕ здоров’я:


1.    Допомагайте дитині розвивати своє тіло. Разом з дитиною робіть зарядку, бігайте, беріть участь у масових змаганнях, займайтесь спортом. Пам’ятайте, що дитина з радістю робитиме те, що є звичним в її оточенні.

2.    Допомагайте дитині полюбити себе. Уникайте будь-яких зауважень щодо зовнішності, ваги тощо. Пам’ятайте, що тіло створене ідеальним.
3.    Допомагайте дитині пізнавати своє тіло. Розповідайте цікаві факти про можливості організму, його резерви, функціонування та відновлення. Пам’ятайте, знання – перший крок до здоров’я.
4.    Допомагайте дитині берегти своє тіло. Навчіть її прислухатись до потреб організму. Пам’ятайте, організм завжди знає, чого йому не вистачає.
Щоб зберегти ПСИХОЛОГІЧНЕ здоров’я:
1.    Допомагайте дитині розвиватись.  З перших днів життя намагайтесь розвивати психічні процеси – пам'ять, увагу, мислення тощо.
2.    Уникайте обмежувати інтерес дитини до пізнання нового. Відповідайте на питання, розказуйте про оточуюче, допомагайте самостійно ставити питання та шукати на них відповіді.
3.    Хваліть дитину. Говоріть їй, яка вона чудова, як ви її цінуєте, любите, поважаєте. Дитина сприймає себе так, як ви її сприймаєте.
4.    Привчайте дитину до режиму. Нехай до нього входять посильні обов’язки – хатні чи класні. Стабільність вимог створюють безпеку дитині.
5.    Дозволяйте дитині вільно проявляти емоції. Допоможіть дитині знайти прийнятну форму їх прояву. Так Ви вбережете дитину і від хвороб.
6.    Будьте з дитиною поруч у будь-яких нових умовах. Допомагайте їй адаптуватись до них. Іноді змінюйте щось в житті сім’ї чи класу – ритуали, традиції тощо.
7.    Цікавтеся різними сферами життя, науки, культури тощо. Читайте, обговорюйте, відвідуйте з дітьми музеї, виставки, подорожуйте. В оточенні, яке нічим не цікавиться, навряд чи дитина буде цікавитись.
Щоб зберегти ДУХОВНЕ здоров’я:
1.    Стимулюйте саморозвиток дитини. Розширюйте кругозір дитини, підтримуйте її самостійність.  
2.    Допомагайте у формуванні позитивного ідеалу. Спілкуйтесь з дитиною, обговорюйте цінності, дії та вчинки літературних героїв, героїв фільмів, цікавтесь в дітей, як вони б чинили в різних реальних та надуманих ситуаціях, коригуйте її уявлення про прийнятне та неприйнятне.
3.    Спілкуйтеся з дитиною. Цінуйте її право на власну думку, уникайте критики та осудження.
4.    Допомагайте дитині вчитись планувати. Спочатку день, потім тиждень, тривалий час. Показуйте власним прикладом, як ставити цілі та їх досягати.
5.    Формуйте в дитини позитивне ставлення до труднощів. Самі намагайтесь ставитись до труднощів як до пригод, перевірки власних сил, отримання досвіду, але не як до катастрофи чи несправедливості. Допомагайте дітям сприймати труднощі так само.
6.    Розвивайтесь, змінюйтесь, вивчайте щось нове – і не встигнете помітити, як діти почнуть робити те саме.
Щоб зберегти СОЦІАЛЬНЕ здоров’я:
1.    Допомагайте дитині вчитись вибачати себе та інших. Пояснюйте несприятливі наслідки не вміння вибачати. Вибачайте дітей, тоді їм легше буде зрозуміти важливість цього вміння.
2.    Залучайте дитину до спілкування з однолітками та дорослими. Будьте дітям рівноправним співбесідником – тільки тоді дитина зможе пробувати та спостерігати різні способи побудови стосунків, моделі поведінки в різних ситуаціях, здорові та нездорові способи взаємодії.
3.    Допомагайте дітям проявляти та розрізняти різні емоції, приймати прояви емоцій в оточуючих. Дозволяйте дітям злитись, бути незадоволеним, радісними, азартними, непокірними. Тільки так діти зможуть навчитись бути щирими та справжніми.
4.    Приймайте дітей такими, як вони є. Відмовтесь від оцінювання, категорій «правильно-не правильно, добрий-поганий» тощо. Говоріть, натомість, про емоції, які переживаєте, коли дитина робить те чи інше. Тільки так вони можуть навчитись приймати людей такими, як вони є.
5.    Допомагайте дитині вчитись навичкам ефективного розв’язання конфліктних ситуацій. Спільно з дітьми спробуйте розробити кілька алгоритмів їх розв’язання.

<<<Назад