- Деталі
- Категорія: Поради психолога
Як навчитись зберігати спокій!
- Зупиніться і подумайте. Найчастіше людина починає нервувати через те, що складні ситуації навалюються одна за одною, а вирішувати їх потрібно в найкоротші терміни. Але якщо виділити трохи часу на перепочинок, то зможете проаналізувати, за вирішення якої проблеми треба взятися спочатку. Можливо, на неї і зовсім не варто витрачати нерви.
- Не поспішайте розповідати іншим. Говорити про те, що вас турбує, має сенс лише тим людям, які зможуть вас зрозуміти і дати ділову пораду. В інших ситуаціях, ділячись переживаннями, ви не зможете бути спокійним, бо будете ятрити душу кожен раз, коли говорите про проблему.
- Попередьте занепокоєння. Дуже часто негативним емоціям передують певні фактори. Якщо ви зможете їх виявити, то тоді будете щонайменше розуміти свій стан, а в кращому випадку зможете запобігати хвилювання і занепокоєння.
- Навчіться розслаблятися. Спокою сприяє заняття улюбленою справою, відпочинок з друзями, масаж, ванна з аромамаслами та багато іншого. Знайдіть те, що допомагає відволіктися від негативних думок вам, і користуйтеся цим способом всякий раз, коли відчуваєте, що спокій на результаті.
- Деталі
- Категорія: Поради психолога
25 правил планування часу!
(https://biznesua.com.ua/25-pravil-planuvannya-chasu/)
Ні дня без плану! Планувати потрібно, щоб розуміти, куди ми рухаємося. Інакше будемо безцільно дрейфувати цілий день і нікуди не причалимо. Дехто радить планувати день з вечора, інші – рано вранці. Але те, що це потрібно робити, – факт. Спробуйте і ранкове, і вечірнє планування і вирішіть, яке для вас зручніше. Приділяйте плануванню щодня від 15 до 30 хвилин. Пишіть власноруч, ручкою, в блокноті або на листочку. Тут діє принцип: записав – запам’ятав – виконав.
Підводьте підсумки! Не менш важливе, ніж планування, контроль за власним планом. Ви зможете проаналізувати, що не так, зрозуміти, на що витрачаєте час, і, можливо, зменшити кількість справ. Підводите підсумки попереднього дня, перш ніж планувати наступний. А люди, які ніколи нічого не планували або не знають, як розібратися в хаосі власного життя, можуть присвятити тиждень спостереженнями і записам: просто фіксуйте, що ви робите, нічого не змінюючи. А вже висновки зробите через тиждень.
Складіть таблицю справ на місяць! Припустимо, ви хочете кожен день читати художню літературу, займатися англійською, розвинути пам’ять, ходити на пробіжку, стежити за чистотою в квартирі, приділяти час хобі і т.п. Але в підсумку виходить, що проходять дні, а ви жодної книжки не прочитали, жодного нового іноземного слова не вивчили … Візьміть аркуш формату А4 і розділіть його по горизонталі. Зліва запишіть в колонку всі регулярні завдання і розграфіть лист зверху вниз з урахуванням кількості днів у місяці. Щодня відзначайте, що вам вдалося зробити. Можна, наприклад, замальовувати «успішний» квадратик яскравим маркером. В кінці місяця підведіть підсумки і виберіть собі нагороду, якщо в кожному пункті заштрихований квадратик зустрічався мінімум десять разів. Менше трьох – шукайте додаткову мотивацію і перекроюйте свій щоденний план.
- Деталі
- Категорія: Поради психолога
Роль батьків у формуванні емоційного інтелекту дітей
Емоції відіграють важливу роль у житті кожної дитини. На емоційне благополуччя дитини, її емоційний розвиток впливають виховання в родині, соціум.
Емоції дітей – безпосередні та спонтанні. У дитини забрали іграшку – вона голосно плаче, віддали – знову сміється, наче нічого не трапилось. Діти, особливо маленькі, не ховають та не стримують своїх переживань. Тому вся активність забарвлена емоційними проявами.
Завдання дорослого – допомогти дитині впоратися із сильними переживаннями, навчити її розуміти природу емоцій, які емоції вона відчуває, які переживання в інших викликають різні слова та вчинки, а також навчити дитину проявляти власні емоції (в тому числі злість, образу, невдоволення) у соціально прийнятний спосіб. Тобто так, щоб проявом власних переживань дитина не завдавала шкоди ні собі, ні іншим.
Ці вміння відносяться до емоційного інтелекту (EQ) показника здатності до спілкування, вміння усвідомлювати свої емоції та розуміти почуття інших людей.
Люди з розвиненим емоційним інтелектом добре розуміють власні емоції (самосвідомість), керують власними емоціями (самоконтроль), з емпатією ставляться до емоцій інших людей (соціальне розуміння), добре справляються з емоціями інших людей (управління взаємовідносинами).
Детальніше: Роль батьків у формуванні емоційного інтелекту дітей
- Деталі
- Категорія: Поради психолога
Вправи для розвитку мислення молодших школярів
Буває – не буває
Кількість учасників не обмежена.
Додатково: м’яч
Потрібно назавти певну ситуацію та кинути дитині м’яч. Дитина ловить його тільки тоді, якщо названа ситуація може відбутися, буває. Якщо ж ні, мяч потрібно відбити.
Гра може відбуватися по колу по черзі.
Приклади ситуацій: тато пішов на роботу, потяг летить по небу, кішка хоче їсти, поштар приніс листа, солоне яблуко, дім пішов гуляти, скляні туфлі тощо.
- Деталі
- Категорія: Поради психолога
Розвиток і безпека наших дітей — пріоритетні завдання для батьків. Кожен з нас прагне використати всі можливості для того, щоб діти виросли здоровими, освіченими й гармонійно розвиненими особистостями. Інтернет може стати в цьому одним з головних помічників.
Довіра в родині
Для підлітків є розповсюдженим той факт, що інколи вони переживають періоди низької самооцінки, шукають підтримки від своїх друзів та менше бажають виправдовувати очікування своїх батьків. Старші підлітки мають потребу ототожнювати себе з якоюсь групою, та бажають незалежності, й вони схильні порівнювати цінності своєї сім'ї та своїх товаришів.
- Деталі
- Категорія: Поради психолога
Увага! Дитячий конфлікт!
(рекомендації батькам)
Допомога дорослих у вирішенні дитячих сварок необхідна і є максимально дієвою лише у віці дитсадочка. Діти 5-7 років зазвичай вже мають звичку приховувати від батьків свої конфлікти.
З яких причин найчастіше діти свідомо йдуть на конфлікт? Як правило, діти намагаються поліпшити своє становище в суспільстві, досягти певного необхідного їм рівня поваги серед інших дітей.
У дітей, які самостійно вирішують свої проблемні стосунки, різко підвищується рівень самооцінки. В майбутньому їм це дуже знадобиться.
- Деталі
- Категорія: Поради психолога
Щоб дитині було легше вчитись
Під час навчання в школі дитина долає певні кризові (перехідні) етапи, кожний з яких має свої особливості, складнощі, що вимагають особливої уваги батьків. | ![]() |
Одним з таких етапів є перехід із молодшої школи до середньої. Складність цього періоду полягає не лише у фізіологічних та соціальних змінах, але й у висуванні нових вимог до розвитку мислення дитини, без яких не можливе успішне засвоєння предметів, передбачених навчальною програмою 5-го (а тим більш старших) класів.